نقش ایران در حل مشکلات منطقه بسیار مهم است

نقش ایران در حل مشکلات منطقه بسیار مهم است
در دیدار مشاور رئیس جمهور سنگال با معاون وزیر خارجه کشورمان مطرح شد
"تنور دیانگ" مشاور و فرستاده ویژه رئیس جمهور سنگال طی دیدار با "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، از تلاش های  دیانگ در توسعه و تحکیم روابط بین دو کشور تقدیر کرد. 
 
تنور دیانگ نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران کشوری مهم و کلیدی در منطقه می باشد که بدون در نظر گرفتن نقش آن، نباید انتظار حل مشکلات منطقه را داشت و این نقش بر همه جامعه بین‌المللی آشکار است. 
 
مشاور رئیس جمهور سنگال همچنین با ارائه گزارشی از تحولات غرب آفریقا ازجمله انتخابات آتی در آفریقا و بحران ابولا، گفت: مشکلات آفریقا نیزداخلی است و خارج از منطقه آفریقا حل شدنی نیست. 
 
شایان ذکر است، دراین دیدار همچنین برخی از موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله مسئله تروریزم و افراط گرایی و  تحولات سوریه، عراق و فلسطین موردتبادل نظر طرفین قرار گرفت. 
 
در این دیدار امیر عبداللهیان با اشاره به دستاوردهای علمی-فناوری جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف، علمی و صنعتی، بر عزم کشورمان در مساعدت و همکاری با کشور دوست و مسلمان سنگال در زمینه های مورد توافق تأکید کرد. 
 
قابل ذکر است جمهوری اسلامی ایران دارای سفارتخانه در داکار بوده و سنگال نیز به تازگی سفیر جدید خود در ایران را معرفی نموده و به زودی سفارت خود در تهران را افتتاح خواهد کرد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: