آمريکا داعش را بوجود آورد

آمريکا داعش را بوجود آورد

نوآم چامسکی اندیشمند برجسته آمریکایی تاکید کرد سازمان های اطلاعاتی آمریکا در تشکیل گروه تروریستی داعش دست داشته اند. به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛ نوآم چامسکی در سخنرانی خود در جمع صدها نفر از دیپلمات ها، خبرنگاران و فرهیختگان در سالن مجمع عمومی سازمان ملل به مناسبت «سال همبستگی با ملت فلسطین» گفت: ملت فلسطین حق دارد در برابر اشغالگران مقاومت کند و به دنبال آزادسازی سرزمین خود باشد. 
این اندیشمند آمریکایی با به تمسخر گرفتن حمایت کامل کشورهای غربی از اسرائیل افزود: همه حق دارند از خود دفاع کنند، اما مسئله آن است که آیا شما حق دارید با توسل به زور و خشونت از خود دفاع کنید؟ پاسخ منفی است و این مسئله درباره همه افراد و کشورها صادق است، مگر آنکه شیوه های مسالمت آمیز تمام شده باشد. 

وی آمریکا را به صادق نبودن درحمایت از راه حل تشکیل دو کشور متهم کرد و گفت: اگر فلسطینی با یکدیگر متحد شوند و انتخابات برگزار کنند، بیشتر مجازات خواهند شد. زیرا غربیها به طور کامل از شهرک سازی اسرائیل و توسعه طلبی این رژیم حمایت می کنند. 
چامسکی با این وجود درباره تغییر در افکار عمومی آمریکا در برابر مسئله فلسطین ابراز خوشبینی کرد. 

چامسکی در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در حضور گروه های تروریستی در منطقه خاطر نشان کرد: «باب آلارد یکی از کارشناسان ارشد مسایل خاورمیانه که پیشتر کارمند سی آی ای بود، اخیرا گفت آمریکا خودش داعش را به وجود آورد. گراهام فولار دیگر تحلیلگر مسایل خاورمیانه هم که در سازمان های اطلاعاتی آمریکا کار می کرد، مقاله را با عنوان نقش آمریکا در شکل گیری داعش منتشر کرد. هر دو نفر می گویند آمریکا شرایط مناسب برای شکل گیری داعش را به وجود آورد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: