ناتوانی گنبد به اصطلاح آهنین در مهار موشک های حزب الله

ناتوانی گنبد به اصطلاح آهنین در مهار موشک های حزب الله
رای الیوم گزارش داد
روزنامه رای الیوم به نقل از فرماندهان صهیونیست نوشت: با توجه به ناتوانی گنبد آهنین در مهار موشکهای حزب الله ،برای پیروز شدن علیه حزب الله باید اقدام زمینی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته امروز روزنامه رای الیوم چاپ لندن، ژنرال "افی میشوف" از فرماندهان جبهه داخلی اسرائیل در منطقه غوش دان در گفتگو با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت پیش بینی می شود در صورت وقوع جنگ با حزب الله، حمله شدیدی( از طرف حزب الله )  صورت  بگیرد. وی افزود به عقیده وی وضع ( در مقایسه با جنگ اخیر غزه ) متفاوت خواهد بود و محدویتهایی که در خصوص ساکنین ( مناطق اسرائیلی ) اعمال خواهد شد نسبت به جنگ اخیر غزه گسترده تر خواهد بود چون نوع  تهدید متفاوت است.  
 
این ژنرال گفت در صورت وقوع جنگ در جبهه  شمال، تعداد بیشتری موشک نسبت به قبل به غوش دان پرتاب خواهد شد ولی با وجودی که این تهدید (نسبت به جنگ غزه) بزرگتر و متفاوت خواهد بود. وی تصریح کرد ارزیابیهای وی بر اساس‌ نظرسنجی فرماندهی جبهه داخلی است که به  موجب آن (ارزیابی) 90 درصد ساکنان این منطقه (غوش دادن) در زمان حمله اخیر به غزه طبق دستورات عمل می کردند. وی همچنین فاش کرد در سامانه های هشدار این منطقه تغییراتی صورت گرفته است و تعداد سامانه های آژیر خطر اضافه شده است چون ساکنین منطقه اعلام کرده بودند نتوانسته اند در  تمام مدت ،‌ صدای آژیر را بشنوند. 
 
این ژنرال به مجری برنامه شبکه دو گفت: اگر قبل از عملیات صخره سخت، گفته می شد که بیش از صد موشک به منطقه غوش دان پرتاب خواهد شد و منطقه بدین نحو ( مطابق دستور مقامات ) عمل خواهد کرد به احتمال زیاد این قضیه باور کردنی نبود. 
 
رای الیوم نوشت، گفتنی است ارزیابیهای این ژنرال اسرائیلی به دنبال هشدارهای چند هفته اخیر فرماندهان برجسته اسرائیل مطرح می شود. بنابر ارزیابیهای این فرماندهان،‌ جنگ با حزب الله از جنگ در غزه به مراتب سخت تر خواهد بود. در این خصوص پایگاه اینترنتی «تایمز آف اسرائیل» گزارش داد در اواسط ماه سپتامبر، یکی از مسئولان عالی رتبه ارتش اسرائیل پیش بینی کرده است که اگر اسرائیل تدابیر لازم را اتخاذ نکند، جنبش حزب الله لبنان می تواند ( در جنگ آینده )  راس الناقوره را در مدت چند ساعت تصرف کند. 
 
رای الیوم نوشت: تلویزیون اسرائیل همچنین در گزارشی به نقل از یک منبع نظامی عالی رتبه که خواست نامش فاش نشود  گزارش داد ارتش اسرائیل مشغول برنامه ریزی و تمرین برای وارد شدن به جنگی بسیار شدید با حزب الله لبنان است . در این گزارش تاکید شد جنبش حزب الله صد هزار موشک یعنی ده برابر موشکهای حماس ، موشک در اختیار دارد و پنج هزار فروند از این موشکها دوربرد است.
 
علاوه براینها این موشکها مجهز به سامانه رهیاب دقیق هستند و می‌توانند به سراسر اسرائیل برسند. منبع نظامی مزبور خاطر نشان کرده است گنبد آهنین نخواهد توانست با این چالش (حملات موشکی حزب الله) مقابله کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: