علت امتناع ترکيه از امضاي توافقنامه ائتلاف عليه داعش

علت امتناع ترکيه از امضاي توافقنامه ائتلاف عليه داعش
هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی کرد
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هراس از اقدامات تروریستی داعش علیه ترکیه عامل اصلی عدم توافق این کشور با ائتلاف بین‌المللی علیه این گروه تروریستی است.
"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به امتناع  ترکیه از امضای توافقنامه علیه داعش گفت: از آنجا که ترکیه با گروه تروریستی داعش ارتباط مستقیم دارد از مشارکت و موافقت با ائتلاف بین‌المللی بر ضد این گروه تروریستی امتناع می‌ورزد، و احتمال می‌دهد که داعش متوجه این کشور شده و علیه آنکارا دست به اقدام و عملیات بزند.

وی افزود: بنابراین به خاطر وحشت از اقدامات تروریستی گروه داعش و از آنجایی که نمی‌تواند با این گروه مقابله کند از امضای توافق ائتلاف ببن‌المللی سرباز زده است.

هانی‌زاده همچنین در رابطه با اظهارات مکسینجر و اوباما در مورد ایران خاطرنشان کرد: بر خلاف گفته‌های کسینجر جمهوری اسلامی ایران قصد تشکیل امپراتوری را ندارد، اما نمی‌توان محبوبیت ایران در بین کشورهای منطقه را کتمان کرد، از سوی دیگر بدون حضور ایران در ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی امکان مقابله با گروهک‌های تروریستی وجود ندارد چرا که هیچ یک از کشورهای منطقه ظرفیت لازم برای مقابله با داعش را ندارند.
 
سران ترکیه به ظاهر ادعای مسلمانی دارند، آنها سالیان متمادی است که مسلمانان را قربانی منافع خود می کنند و اینکه برای رسیدن به این خواسته هزاران مسلمان در سوریه ، لبنان، عراق ، فلسطین و... قربانی شوند هیچ ابایی ندارندو قابل اعتماد نیستند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: